.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی مازندران؛
نگذارید رسوبات تحجّر دوباره دامن كشور را بگیرد
شمال نیوز: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی روستاییان و شهرستان‌های دوردست ایران به آقای روحانی را بسیار معنادار خواند و گفت: روستاییان در بمباران تبلیغات پرداخت یارانه ها، به كسی رأی دادند كه بر تدبیر در امور و امیدواری به آینده تأكید می‌كرد.

شمال نیوز: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اگر مسئولان دولت یازدهم برای عمل به وعده‌ها، گره‌های خارجی را باز کنند، دزدان سر گردنه بیش از این نمی‌توانند باج‌خواهی کنند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ،آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران و جمعی از فعالان اقتصادی استان مازندران، با اشاره به اهمیت تولید برای توسعه پایدار كشورها گفت: رونق تولید، علاوه بر حل مشكل بیكاری جوانان، باعث تقویت روحیه نشاط خانواده‌ها و سرزندگی جامعه می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح اوضاع اقتصادی كشور در پایان 8 سال دفاع مقدس و آغاز دولت سازندگی، گفت: به اسم «دولت كار» آغاز كردیم، ولی بسیار فراتر از شعار، با جذب متخصصان از جناح‌های مختلف سیاسی، به زیرساخت‌های كشور در همه ابعاد توجه كردیم كه بارزترین نتیجه آن كم كردن بیكاری 16 درصدی سال 68 به 9 درصد در سال 1376 بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ركود تورمی و بیكاری نیروهای كیفی و تحصیلكرده را دردی بزرگ برای هر كشور خواند و گفت: نیروهای جوان، جوهری ارزنده هستند كه به عنوان سرمایه‌های انسانی باید برای ارتقای بهره‌وری در همه بخش‌ها حضور داشته باشند تا 5/2 درصدی كه سهم بهره‌وری در 8 درصد تولید ناخالص ملی است، محقق شود.

ایشان با اشاره به تصویب چشم‌انداز 20 ساله نظام و تدوین سیاست‌های كلی، به خصوص اصلاح اصل 44 در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تأیید و ابلاغ آنها از سوی رهبری گفت: بخش خصوصی با نیروهای مجرّب و روحیه‌ای كه برای كار بیشتر و رقابت سالم‌تر در فضای اقتصادی دارد، می‌تواند بسیاری از مشكلات كشور را حل نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب كه «شرایط امروز سخت‌تر از زمان جنگ نیست»، گفت: البته گردنه‌هایی وجود دارد كه نظام اسلامی می‌تواند با حفظ مصالح و منافع ملت و كشور و با اتخاذ سیاست خارجی درست، از آنها عبور نماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص ضررهای اقتصادی كشور در سالهای اخیر، مخصوصاً در بخش فروش نفت و همچنین سوءاستفاده‌های برخی از كشورها گفت: اگر مسئولان عالی‌رتبه و دولت یازدهم برای عمل به وعده‌ها، گره‌های خارجی را باز نمایند، دیگر دزدان سر گردنه بیش از این نمی‌توانند باج‌خواهی كنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش، آرامش روز انتخابات و پس از آن را نشانه احترام متقابل مردم و نظام به آزادی فكر و رأی دانست و گفت: در این فضا اگرچه هنوز مشكلات مردم حل نشده، اما با نشاط كامل برای كاری كه خودشان كرده‌اند، ارزش قائل هستند و امیدارم دولت به تدریج و با تعیین اولویت‌ها به مسائل بپردازد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با هشدار درباره تفكرات افراطی و تفریطی گفت: مردم و به‌ویژه جوانان نباید بگذارند رسوبات تحجّر و دگم‌اندیشی دوباره دامن انقلاب و كشور را بگیرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رأی روستاییان و شهرستان‌های دوردست ایران به آقای روحانی را بسیار معنادار خواند و گفت: روستاییان در بمباران تبلیغات پرداخت یارانه ها، به كسی رأی دادند كه بر تدبیر در امور و امیدواری به آینده تأكید می‌كرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه و مسئولیت مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضائیه را در كنار دولت بسیار مهم دانست و تأكید كرد: همه باید همكاری كنند تا انگل‌ها اقتصاد كشور را آلوده نكنند.

در آغاز این دیدار آقایان سیدعلی صدری، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران- عشریه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و كشاورزی استان مازندران- پاك‌طینت و حیدریان نائب رئیس اول و دوم خانه صنعت جوانان و رضوی از مجمع هم‌اندیشی صنعت و معدن استان مازندران ضمن ارائه گزارشی از اوضاع نابسامان اقتصادی كشور و تعطیلی حدود 50 درصدی واحدهای تولیدی در مازندران، راهكارهایی برای برون‌رفت از اوضاع، پیشنهاد و اظهار امیدواری كردند كه دولت یازدهم با صنعت، معدن، تجارت و كشاورزی مهربان باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید علی 26 تير 1392
خبر نزدیکی جریان اصولگرای و تیم مقیمی را به هاشمی چرا نمی زننین. تلفن مقیمی برای لابی کردن شمارو نترسونه ها... مدیون خون شهدا هستنید اگر بخاطر این تلفنها این مطالب رو کار نکنید .. یا علی مدد
رضائی 26 تير 1392
جالب هست عشریه درمقام دفاع ازاقتصاداستان برآمدواقعا کسی که دارای استراتژی محکم برای صنعت استان وتجارت بوده باشه وجود نداشت سطح تحصیلات راعشق است
ساداتی 26 تير 1392
آقای هاشمی انصاف داشته باش ! آیا با مقتضیات زمان اشنا هستی؟ آیا تحریم ، تحزب ، تکثر گروه های سیاسی و گروه های فشار ، انتظارات مردم ، وضعیت اقتصاد جهانی و ..... مانند حال حاضر بود ؟ تازه بسیاری از مشکلات و سنگ اندازه از پشت پرده توسط شما و اطرافیانتان می باشد.
نا شناس 25 تير 1392
مگرنه اینکه 8 سال رفیق صمیمی جناب عشریه مدیرکل اقتصادی استانداری هستند؟
چراجنابشان راهکارهارابه دوست شفیقشان ندادند؟
جعفری 25 تير 1392
درود بر هاشمی
نا شناس 25 تير 1392
نظریه دوم را تایید میکنم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.056 seconds.